Publikacje

ORYGINALNE PRACE BADAWCZE

Prace z zakresu matematyki teoretycznej: 

  1. On continuty and monotonicity of restrictions of connected functions, Real Analysis Exchange 5 (1979-80) str. 318-325.
  1. On monotonicity of connected functions defined on the locally connected continua, Acta Univ. Lodz. s. II, z.34 (1980)str. 85-89.
  1. On the continuity and monotonicity of restrictions of connected functions, Fundamenta Mathematicae CXIV (1981) str. 91-107.
  1. On continuity and limit points of w-Darboux functions, Demonstratio Mathematica 16 No 3 (1983) str. 771-775; współautor dr Helena Pawlak.
  1. On some conditions equivalent to the condition of Świątkowski for Darboux functions of one and two variable, Scien. Bull. of Lodz Techn. Univ. 413 z.16 (1983) str.33-39; współautor dr Helena Pawlak.
  1. On Świątkowski functions, Acta Univ. Lodz., Folia Math.3 (1983), str. 77-85.
  1. On the monotonicity and the closedness of open functions, Demonstratio Mathematica 17 No 3 (1984) str. 739 -746.
  1. On some rings of Świątkowski functions, Real Analysis Exchange 10 No 2 (1984-85) str. 353-355.
  1. Przekształcenia Darboux, Acta Univ.Lodz. (1985) str. 1-148; rozprawa habilitacyjna.
  1. On functions with the set of discontinuity points belonging to some σ-ideal, Mathematica Slovaca 35 (1985) No 4, str. 327-341.
  1. On some properties of closed functions in terms of their levels, Commentationes Mathematicae XXVI.1 (1986) str.81-87; współautor dr Helena Pawlak.
  1. Darboux transformations, Real Analysis Exchange 11 (1985-86) str.427-446.
  1. On local characterization of closed functions and functions with closed graphs, Demonstratio Mathematica XIX No 1 (1986) str.181-188.
  1. On M and Denjoy properties, Demonstratio Mathematica 19 No 4 (1986) str. 1011-1015.
  1. On rings of Darboux functions, Colloquium Mathematicum LIII (1987), str. 289-300.
  1. On local characterization of Darboux functions, Commentationes Mathematicae XXVII (1988) str.283-299.
  1. Variation of Darboux functions, Demonstratio Mathematica 22, No 1 (1989) str. 115-128.
  1. Fundamental rings for classes of Darboux functions, Real Analysis Exchange 14 (1988-89), str. 189-202; współautor dr Helena Pawlak.
  1. Extensions of Darboux functions, Real Analisis Exchange 15 (1989-90) str. 511-547.
  1. On Zahorski classes of functions of two variables, Revue Roumaine de Mathematiques Pures et Appliquees XXXV,No1 (1990) str.53-71.
  1. On Darboux points and the property of Świątkowski of transformations with the closed graphs, Publicationes Mathematicae – Debrecen 37 (1990) str. 285-291; współautor dr Helena Pawlak.
  1. On K.M. Garg’s problem in respect to Darboux functions, Acta Univ. Lodz.,Folia Mathematica 4 (1991) str. 99-108; współautor dr Andrzej Rychlewicz.
  1. On m-rings of functions and some generalizations of the notion of density point, materiały z Centrum Banacha – Institute of Mathematics Polish Academy of Sciences – XXXIV Semester in Banach Center >>Theory of Real Functions<<,str.61-87; współautor dr Helena Pawlak.

23′.  On m-rings of functions and some generalizations of the notion of density point, Real Analysis Exchange 17 (1991-92) str.550-570; współautor: dr Helena Pawlak.

  1. On Darboux points and perfectly closed class of functions, Acta Univ. Lodz., Folia Mathematica 4, (1991) str.91-98.
  1. A local characterization of Darboux (B) functions. The semicontinuity of monotone functions defined in some metric spaces, Real Analysis Exchange 18(1), (1992-93) pp.146-151; współautor: dr Helena Pawlak.
  1. On some characterization of Darboux retracts, Topology Proceedings 17 (1992) str.197-204.
  1. On continuity and monotonicity of Darboux transformations, Acta Mathematica Universitatis Comenianae LXII,2(1993) str.229-236.
  1. On a D-extension of a homeomorphism, Topology Proceedings 19 (1994), str. 215-225; współautor H. Pawlak.
  1. On some properties of the spaces of almost continuous functions, Internat. J. of Math. & Math. Sci. 19.1 (1996), str.19-24.
  1. On some open problems connected with the discontinuity of closed and Darboux functions, Topology Proceedings 18 (1993) str.209-220; współautor dr H. Pawlak.
  1. On complete systems of almost continuous functions, Tatra Mountains Mathematical Publications 5 (1995) str. 51-59 (Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences) (zeszyt wydany z okazji 70 rocznicy urodzin prof. Jána Jakubíka).
  1. The right absorption property for Darboux functions, Real Analysis Exchange 20.2 (1994-95) str.593-602.
  1. On strong Darboux homotopies between Świątkowski functions, Scient. Bull. of Łódź Techn. Univ. 719 z.27 (1995), str. 107-113 (zeszyt poświęcony pamięci prof. T. Świątkowskiego) (XII, 1994), współautor dr H. Pawlak.
  1. On c-homotopies, Real Analysis Exchange 21.2 (1995-96), str. 424-429.
  1. Darboux homotopies and Darboux retracts – results and questions, Real Analysis Exchange 20.2 (1994-95) str.805-810.
  1. On the topological properties of the space Aand A formed by almost continuous functions Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences (1996), str. 77-82.
  1. On some method for improving continuity, quasi-continuity and the Darboux property, Real Anal. Exch. 21.2 (1995-1996), str. 498-509, współautorzy: K. Flak, B.Świątek.
  1. On weakly Darboux functions and some problem connected with the Morrey monotonicity, Journal of Appl. Anal. 1.2 (1995) str. 135-144, współautor H. Pawlak.
  1. On the continuity, discontinuity nonmeasurability of locally relatively continuous functions, Probl. Mat. 15 (1997), str. 23-32, współautor: A. Rychlewicz.
  1. An absorption property for almost continuous and quasi-continuous functions, Probl. Mat. 15 (1997) str. 33-42, współautor: A. Pfeiffer.
  1. On s-quasi-continuity and some properties of sections of a function, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 14 (1998), str. 47‑55, współautor H. Pawlak.
  1. On arcs, stationary sets and retracts in the space D Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 14 (1998), str. 91-108, współautor B. Świątek. 
  1. The almost continuity of a function of two variables with respect to its sections and core-topology, Journal Atti del Seminario Matematico e Fisico dell’Università di Modena XLVI (1998), str. 457-468.
  1. On the almost continuity of the diagonal of functions, Real Analysis Exchange 23.2 (1997-98) str.459-470, współautor D. Doliwa.
  1. On ideals of extensions of rings of continuous functions, Real Analysis Exchange 24.2 (1998-99), str. 621-634.
  1. On some class of functions intermediate between the class B1* and the family of continuous functions, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 19 (2000), str. 135-144.
  1. On small subsets of space of Darboux functions, Real Analysis Exchange 25.1 (1999-2000) str. 342-358, współautorzy J. Kucner, B. Świątek.
  1. On additive lattices of some subfamily (B1*+) of the family DB1*, Journal Atti del Seminario Matematico e Fisico dell’Università di Modena IL, str. 215-224 (2002) – wyniki zawarte w tym artykule były referowane podczas konferencji Eight Meeting on Real Anallysis and Measure Theory (Maiori 22-26 września 1998).
  1. On some properties of the class A*, Real Anal. Exchange 27.1(2001-2002), str141-154, współautorzy W. Wilczyński, B. Świątek.
  1. On the set D in the space DR, Zeszyty Naukowe WSInf. (2001).
  1. On Baire one point of functions, Demonstratio Math. 36.1 (2003) str. 53-64, współautor: B. Świątek.
  1. On some subclasses of Baire 1 function, Real Anal. Exchange 27.2 (2001 ‑ 2002), str. 415-422, współautorzy I. Ćwiek, B. Świątek.
  1. On the extension of Darboux functions (and Darboux homotopies), Journal Atti del Seminario Matematico e Fisico dell’Università di Modena LI (2003); str. 411-424; współautor D. Doliwa – matriały z konferencji: Ninth Meething on Real Analysis and Measure theory (September 15-19, 2000, Grado).

53’. On the extension of Darboux functions (and Darboux homotopies), preprint 2002/11(kwiecień 2002); współautor D. Doliwa.

  1. On the restrictions of functions. Finitely continuous functions and path continuity, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 24 (2002) – materiały z konferencji, str.65-77, współautor M. Marciniak.
  1. On local characterization of the strong Świątkowski property for a function f:[a,b]→R, Real Anal. Exchange 28.2 (2002-2003), 563-572, współautor Joanna Kucner.

55’. On local characterization of the strong Świątkowski property for a function f :[a,b]→R preprint 2002/10 April 2002 Wydział Matematyki UŁ (kwiecień 2002), współautor Joanna Kucner, str. 12.

  1. On some problems connected with rings of functions, Atti Sem Mat. Fis. Univ Modena e Reggio Emilia LII (2004) współautor J. Kucner, str. 317-329.
  1. On some properties of essential Darboux rings of real functions defined on topological spaces Real Anal. Exchange 30.2 (2004-2005) str. 495-506, współautor E. Korczak.

57’. On essential Darboux rings of functions Reports on Real Analalysis Conference – Rowy 2003 (2004 – wydane w 2004 r.) – materiały z konferencji, współautor E. Korczak, str.155-159.

  1. Układy Darboux – dynamiczne, materiały (recenzowane) z IV sympozjum: Modelowanie i symulacja komputerowa w technice (2005 r.) str. 179-182, współautor H. Pawlak.(UŁ WSInf).
  1. On A-a.e. continuous Darboux functions mapping Rk into Rk, Real Anal. Exchange 31.2 (2005-2006) str. 385-396, współautor A. Tomaszewska.
  1. Transitivity, dense orbits and some topologies finer than the natural topology of the unit interval, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 35 (2007) str. 1-12, współautor H. Pawlak. UŁ WSInf
  1. On the Sharkovsky’s property of Darboux functions, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 42 (2009), 95-106.

61’. On the Sharkovsky’s property of Darboux functions, preprint UŁ October 2006.

  1. The stable points and the attractors of Darboux functions, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 40 (2008) str.13-24 dedicated to the memory of Tibor Šalat, współautor H. Pawlak.

62’. The stable points and the attractors of Darboux functions, preprint UŁ September 2007, współautor H. Pawlak

  1. On the entropy of Darboux functions, Coll. Math. 116.2 (2009), 227-241.

63’. On the entropy of Darboux functions, praca preprint UŁ September 2008/17.

  1. Dynamics of Darboux functions, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 42 (2009),51-60, współautor: H. Pawlak.
  1. First-return limiting notions and rings of Sharkovsky’s functions, Real Analysis Exchange 34.2 (2009), 549-563, współautor: H. Pawlak.
  1. On the topological entropy of continuous and almost continuous functions, Topology and its Applications 158 (2011) 2022–2033, współautorzy A. Loranty, A. Bąkowska http://dx.doi.org/10.1016/j.topol.2011.06.049.
  1. On the local version of entropy, praca wysłana do druku REPORTS ON REAL ANALYSIS XXIII International Conference on Real Functions Theory, Niedzica 2009, współautorzy A. Loranty, A. Bąkowska.
  1. On some characterizations of Baire class one functions and Baire class one like functions, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 46 (2010),91-106, współautor A. Bąkowska.
  1. On TG approximation of functions by means of derivatives and approximately continuous functions having local periodic property, część monografii (związanej z 65 rocznicą urodzin prof. W. Wilczyńskiego) Real functions, density topology and related topics, edytorzy M. Filipczak and E. Wagner – Bojakowska (p. 101-111), Łódź University Press 2011, współautor H. Pawlak.
  1. The generalized entropy in the generalized topological spaces, Topology and its Applications 159 (2012) 1734–1742, współautor A. Loranty.
  1. On the transitivity of multifunction and density of orbits in generalized topological spaces, Acta Mathematica Hungarica 135 (1–2) (2012), 56–66, współautor A. Loranty (First published online August 5, 2011; DOI: 10.1007/s10474-011-0149-4).
  1. Trajectories, first return limiting notions and rings of H-connected and iteratively H‑connected functions, Czechoslovak Mathematical Journal, Vol. 63, No. 3 (2013) pp. 679-700, współautor: E. Korczak – Kubiak.
  1. Baire generalized topological spaces, generalized metric spaces and infinite games, Acta Mathematica Hungarica 140 (3) (2013), 203–231, współautor: A. Loranty, E. Korczak – Kubiak.
  1. On Baire generalized topological spaces and some problems connected with discrete dynamical systems, rozdział w monografii “Traditional and present-day topics in real analysis” (2013), str. 151-172 pod redakcją: M. Filipczak I E. Wagner-Bojakowskiej, współautor A. Loranty.
  1. On rings of Darboux-like functions. From questions about the existence to discrete dynamical systems, rozdział w monografii “Traditional and present-day topics in real analysis” (2013), str. 173-194 pod redakcją: M. Filipczak I E. Wagner-Bojakowskiej, współautorzy E. Korczak Kubiak, H. Pawlak.
  1. On approximation by functions having a strong entropy point, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 58 (2014), str.77-89, współautor: E. Korczak.
  1. On ∞-entropy point in real analysis, Opuscula Mathematica, vol. 34, no. 4 (2014), 799-812, wpółautorzy E. Korczak Kubiak, A. Loranty.
  1. On the topological entropy of discontinuous functions. Strong entropy points and Zahorski classes rozdział w monografii Monograph on the Occasion of 100th Birthday Anniversary of Zygmunt Zahorski (Edited by Roman Wituła, Damian Słota Waldemar, Hołubowski) (2015), 109-124.
  1. On points of extreme chaos for almost continuous functions, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences 62 (2015), 151-164.
  1. On local problem of entropy for functions from Zahorski classes, Tatra Mountains Mathematical Publications Mathematical Institute of the Slovak Academy of Sciences (praca wysłana do druku listopad 2014) , wpółautorzy E. Korczak Kubiak, A. Loranty.

 

Prace popularyzatorskie.

„Matematyka krok po kroku” program, zestaw podręczników i zeszytów ćwiczeń dla szkoły podstawowej. Matematyka (czasopismo dla nauczycieli) wrzesień październik 1999 r. str. 294-295.

Opracowanie stron 145-147 suplementu encyklopedii matematycznej Kluwer Academic Publisher (2000 r.).

Reforma edukacji z punktu widzenia matematyka w Szkoły Wyższe wobec reformy systemu edukacji (I Festiwal Nauki i Sztuki 15-17 maja 2001 – materiały z dyskusji panelowej) – 2002 r.

Matematyka w liceum i technikum w świetle oczekiwań: maturalnych, wyższych uczelni i pracodawców – materiały z konferencji Nauczanie matematyki w fazie wdrażania zmian edukacyjnych w szkole ponadgimnazjalnej, Malopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Wydzial Edukacji i Kultury Urzędu Miasta Krakowa 12 listopada 2002 r. (UŁ + WSInf).

Matematycy wobec wyzwań współczesnej edukacji – płyta CD z Materiałów konferencyjnych XVI Szkoły Dydaktyków Matematyki Łódź 6-9 września 2002 r. – ukazała się w 2002 r.

Porozmawiajmy o matematyce na różnych szczeblach edukacji – płyta CD z Materiałów konferencyjnych XVII Szkoły Dydaktyki Matematyki Poznań 4 września 2003 r. – ukazała się lutym 2004 r.

 

Prace z zakresu dydaktyki matematyki:

  1. Nauczycielskie testy dydaktyczne. Zastosowanie mikrokomputerów w procesie kontroli wiedzy studentów, Dydaktyka Szkoły Wyższej 1(81) (1988) str. 159-169.
  1. Pomiar osiagnięć dydaktycznych w wybranych szkołach województwa łódzkiego w zakresie tematów związanych z pojęciem granicy, ciągłości i pochodnych funkcji, WOM Łódź (1991); współautorzy:mgr Krystyna Pawlak, mgr Zbigniew Sierszeń.
  1. Prace magisterskie z zakresu matematyki teoretycznej jako element kształcenia nauczycieli matematyki, Problemy Dydaktyczne Matematyki t.V, Zielona Góra (1991) str. 83-91.
  1. Conducting >>Problem Lectures<< by academic teachers and >>Control self-dependence<<, Problemy Matematyczne z.12 (1991) str.3-8.
  1. Historia matematyki, a przeszkody epistemologiczne i dydaktyczne w rozumieniu i akceptacji pojęć i metod analizy matematycznej, Problemy Studiów Nauczycielskich, Wydawnictwo Naukowe WSP Kraków (1996) str.31-39.
  1. Minimum edukacji matematycznej przyszłych nauczycieli. Kultura matematyczna, Acta Univ. Lodz., Folia Math. 6 (1993) str.57-65.
  1. Minimum wiedzy matematycznej nauczyciela matematyki oraz projekt organizacji procesu nauczania na nauczycielskich studiach uniwersyteckich, Acta Univ. Lodz., Folia   Math. 6 (1993), str. 67-132; współautorzy: dr A. Warężak, dr W. Budzisz, dr A. Fabijańczyk, dr M. Fabijańczyk, doc. dr hab. J.Janikowski, dr I. Libicka, dr A. Molęda, dr Z. Piesyk, dr T. Poreda, dr W. Tempczyk, mgr A. Rychlewicz.
  1. Kształtowanie dojrzałości matematycznej studentów. Faza krytycyzmu, Probl. Mat. 14 (1995), str. 37-48.
  1. Raport Edukacja nauczycielska w szkołach wyższych w roku akademickim 1994/95; COM Studiów Nauczycielskich (1996) opracował zespół Cz. Banach, B. Nowecki, R.J. Pawlak, B. Rabijewska, Z. Grande, G. Treliński, E. Tutaj, M. Korcz.
  1. Czy kalkulatory i komputery prowadzą do powstawania przeszkód epistemologicznych. Dział Naukowy NiM 40 (zima 2001[1]).
  1. Rola i znaczenie kontekstów realistycznych w procesie budowania dojrzałości matematycznej na różnych szczeblach edukacji, Matematyka Stosowana 2003 r., str. 139-153.
  1. Programowanie w C++ a metoda projektu, Zeszyty WSInf 3(1) (2004), str. 93 ‑106 współautorzy E. Korczak, A. Loranty, Sz. Walczak.

12’. Programowanie w C++ a metoda projektu, preprint UŁ 2003/04 (2003), współautorzy E. Korczak, A. Loranty, Sz. Walczak.

  1. Matematyka w szkole. Do czego zmierzamy. Studia Matematyczne Akademii Świętokrzyskiej 10 (2003 – praca ukazała się w 2004 r.). str. 9-20, współautor A. Pfeiffer.
  1. Dojrzałość matematyczna. Trudności i przeszkody w posługiwaniu się matematyką. Dydaktyka Matematyki 26 (2004) str. 289-311.
  1. Problemy rozumienia podstawowych pojęć matematycznych. Doformalizowywanie. NiM + TI (2007) str. 20-22.
  1. Nowa koncepcja kształcenia studentów w ramach przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela. Rocznik Pedagogiczny 34, Polska Akademia Nauk Komitet Nauk Pedagogicznych (2011), 99-104.
  1. Elements of Mathematical Epistemology – Elements of the Philosophy of Teaching Mathematics, współautor E. Korczak-Kubiak, SCIENTIFIC ISSUES JAN DŁUGOSZ UNIVERSITY in CZESTOCHOWA MATHEMATICS XIX (2014 wydanie Internetowe: http://www.ajd.czest.pl/~imi/wp-content/uploads/2014/12/Mathematics_XIX_2014.pdf ), 11-24.
  1. Matematyka materiały metodyczne pod redakcją R. J. Pawlaka oraz Z. Walczak, Wydawnictwo UŁ (2014), stron 323.

 

Wykaz skryptów oraz podręczników szkolnych

i opracowań metodycznych

Zastosowanie komputera osobistego ZX SPECTRUM w pracy dydaktycznej, skrypt wydany w UŁ (1987) stron 36; współautor mgr Jarosław Kowalczyk.

Struktura programu nauczania geometrii w I klasie szkół średnich, skrypt wydany w UŁ (1987); współautor dr Tadeusz Poreda.

Struktura programu nauczania geometrii w II klasie szkół średnich, IKN Warszawa (1987); współautor dr Tadeusz Poreda.

Propozycja realizacji tematów związanych z wprowadzeniem pojęcia wektora w klasie VI szkoły podstawowej, IKN Warszawa (1988) str 1-21; współautor dr Tadeusz Poreda.

Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki. Liczby, skrypt. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego (wyd. I – 1993r.; wyd. II – 1995r.), stron 131; współautor dr Helena Pawlak.

Matematyka 1. Poradnik metodyczny, (cz.1). Wydawnictwo RES POLONA (wyd. I – 1993r.; wyd. II – 1995r.). Str. 38. Nakład 10 000 egzemplarzy. (Część 2 przygotowana została przez mgr Annę Tyl).

Matematyka 1. Podręcznik. Wydawnictwo RES POLONA (wyd. I – 1993r.; wyd. II – 1995r.) stron 143. Nakład 100 000 egzemplarzy. Podręcznik przygotowany przez zespół pod redakcją naukową prof. R. Pawlaka i prof. R. Schmidta z Uniwersytetu w Giessen w składzie: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 111/93).

Matematyka 1. Ćwiczenia. Wydawnictwo RES POLONA (wyd. I – 1993r.; wyd. II – 1995r.). Stron 40. Nakład 100 000 egzemplarzy. Zeszyt przygotowany przez zespół pod redakcją naukową prof. R. Pawlaka i prof. R. Schmidta z Uniwersytetu w Giessen w składzie: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 111/93).

Liczę i maluję. Ćwiczenia z matematyki dla klasy pierwszej. (wyd. I – 1993r.; wyd. II – 1995r.)Wydawnictwo RES POLONA. Stron 76. Nakład 100 000 egzemplarzy. Zeszyt przygotowany przez zespół pod redakcją naukową prof. R. Pawlaka w składzie: I. Fordorowitz, A. Jaskuła, J. Jaskuła, I. Kleinert, S. Meier, H. Pawlak, R.Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 111/93).

Matematyka 2. Podręcznik. Wydawnictwo RES POLONA. (wyd. I – 1994r.; wyd. II – 1995r.) Stron 96. Współautorzy: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 25/94).

Matematyka 2. Ćwiczenia. Zeszyt 1. Wydawnictwo RES POLONA. (wyd. I – 1994r.; wyd. II – 1995r.) Stron 36. Współautorzy: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 25/94).

Matematyka 2. Ćwiczenia. Zeszyt 2. Wydawnictwo RES POLONA. (wyd. I – 1994r.; wyd. II – 1995r.) Stron 47. Współautorzy: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 25/94).

Matematyka 3. Podręcznik. Wydawnictwo RES POLONA. (wyd. I – 1994r.; wyd. II – 1995r.) Stron 96. Współautorzy: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 211/94).

Matematyka 3. Ćwiczenia. Zeszyt 1. Wydawnictwo RES POLONA. (wyd. I – 1994r.; wyd. II – 1995r.) Stron 52. Współautorzy: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 211/94).

Matematyka 3. Ćwiczenia. Zeszyt 2. Wydawnictwo RES POLONA. (wyd. I – 1994r.; wyd. II – 1995r.) Stron 52. Współautorzy: A. Jaskuła, J. Jaskuła, H. Pawlak, R. Schmidt. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 211/94).

Matematyka 4 (Matematyka krok po kroku) Podręcznik. (wyd. I 1997 r.) Stron 253. Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 57/97).

Matematyka 4 (Matematyka krok po kroku) Zeszyt ćwiczeń – Liczby naturalne. (wyd. I 1997 r.). Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak.

Matematyka 4 (Matematyka krok po kroku) Zeszyt ćwiczeń –Geometria. (wyd. I 1997 r.). Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak.

Matematyka 4 (Matematyka krok po kroku) Zeszyt ćwiczeń –Ułamki. (wyd. I 1997 r.). Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak.

Matematyka krok po kroku – program nauczania matematyki dla szkoły podstawowej klasy I-VIII. Zatwierdzony przez MEN 19.VIII.1997 nr decyzji – 4014 12/97. Współautorzy: K. Gałązka, A. Jeżewska, H. Pawlak, A. Tyl, A. Warężak.

Matematyka 5 (Matematyka krok po kroku) Podręcznik. (wyd. I 1998 r.) Stron 253. Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak, H. Pawlak, A. Jeżewska. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 43/98).

Matematyka 5 (Matematyka krok po kroku) Zeszyt ćwiczeń – Liczby naturalne. Ułąmki zwykle. Ułamki dziesiętne. (wyd. I 1998 r.). Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak, H. Pawlak, A. Jeżewska.

Matematyka 5 (Matematyka krok po kroku) Zeszyt ćwiczeń – Zastosowania ułamków. Figury płaskie. Graniastosłupy. (wyd. I 1998 r.). Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak, H. Pawlak, A. Jeżewska.

Matematyka krok po kroku – program nauczania matematyki dla szkoły podstawowej klasy IV-VI. Zatwierdzony przez MEN 1999 nr decyzji: DKW‑4014‑53/99. Współautorzy: K. Gałązka, A. Jeżewska, H. Pawlak, A. Warężak.

Matematyka krok po kroku – program nauczania matematyki dla szkoły podstawowej klasy I-III (gimnazjum). Zatwierdzony przez MEN 1999 nr decyzji: DKW 4014-91/99. Współautorzy: J. Jędrzejewski, K. Gałązka, E. Lesiak.

Matematyka 6 (Matematyka krok po kroku) Podręcznik. (wyd. I: 1999 r.) Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak, H. Pawlak, A. Jeżewska. Książka wpisana przez Ministra Edukacji Narodowej do zestawu podręczników szkolnych (nr w zestawie: 43/98).

Matematyka 6 (Matematyka krok po kroku) Zeszyt ćwiczeń – Liczby naturalne. Ułąmki zwykle. Ułamki dziesiętne. (wyd. I: 1999 r.). Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak, H. Pawlak, A. Jeżewska.

Matematyka 6 (Matematyka krok po kroku) Zeszyt ćwiczeń – Zastosowania ułamków. Figury płaskie. Graniastosłupy. (wyd. I: 1999 r.). Współautorzy: K. Gałązka, A. Warężak, H. Pawlak, A. Jeżewska.

Matematyka Matura 2002 t.I. (Matematyka krok po kroku), zbiór zadań Wyd. Res Polona (wyd I, grudzień 2000), str. 204, współautorzy Alicja Rychlewicz, Andrzej Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka Matura 2002 t.II. (Matematyka krok po kroku), zbiór zadań Wyd. Res Polona (wyd I, 2001 r.), str. 232, współautorzy Alicja Rychlewicz, Andrzej Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka Matura 2002 t.III. (Matematyka krok po kroku), zbiór zadań Wyd. Res Polona (wyd I, 2001 r.), str. 222, współautorzy Alicja Rychlewicz, Andrzej Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku, Program nauczania matematyki w 3-letnim Liceum Ogólnoksztalcącym, 3-letnim Liceum Profilowanym i 4-letnim Technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony Wyd. Res Polona (2002 r.), str. 59. Zatwierdzony przez MENiS nr dopuszczenia DKOS-4015-72/02: R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku, Podręcznik dla klasy I Liceum Ogólnoksztalcącego, Liceum Profilowanego i Technikum. Zakres podstawowy i rozszezrzony (2002). Zatwierdzony przez MENiS nr dopuszczenia 82/02: R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku, Zbiór zadań dla klasy I Liceum Ogólnoksztalcącego, Liceum Profilowanego i Technikum. Zakres podstawowy i rozszezrzony (2002) : R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku, Podręcznik dla klasy II Liceum Ogólnokształcącego, Liceum Profilowanego i Technikum. Zakres podstawowy (2003). Zatwierdzony przez MENiS nr dopuszczenia 211/03: R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku, Podręcznik dla klasy II Liceum Ogólnokształcącego. Zakres rozszerzony (2003). Zatwierdzony przez MENiS nr dopuszczenia 284/03: R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy drugiej, liceum ogólnokształcącego , liceum profilowanego, technikum Zakres podstawowy, wpółautorzy: Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak Res-Polona 2003.

Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy drugiej, liceum ogólnokształcącego , liceum profilowanego, technikum Zakres rozszerzony, wpółautorzy: Helena Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, Kazimierz Żylak Res-Polona 2003.

Matematyka krok po kroku, Podręcznik dla klasy III Liceum Ogólnokształcącego. Zakres rozszerzony (2004). Zatwierdzony przez MENiS nr dopuszczenia DKOS-4015-72/02. R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku, Podręcznik dla klasy II Liceum Ogólnokształcącego i Technikum. Zakres podstawowy (2004). Zatwierdzony przez MENiS nr dopuszczenia DKOS-4015-72/02. R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy III Liceum Ogólnokształcącego. Zakres rozszerzony (2004). R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku Zbiór zadań dla klasy III Liceum Ogólnokształcącego. Zakres podstawowy (2004). R. J. Pawlak, H. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku. Nowa matura cz.I Zbiór zadań (2004). R. J. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Matematyka krok po kroku. Nowa matura cz.II Zbiór zadań (2004). R. J. Pawlak, Andrzej Rychlewicz, Alicja Rychlewicz, K. Żylak.

Program nauczania matematyki w klasach 4-6 Szkoły Podstawowej MATEMATYKA KROK PO KROKU (2008). Zatwierdzony przez MEN nr dopuszczenia DPN-5002-11/08. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Program nauczania matematyki w Liceum Ogólnokształcącym, Liceum Profilowanym oraz Technikum MATEMATYKA KROK PO KROKU (2008). Zatwierdzony przez MEN nr dopuszczenia DPN-5002-22/08. R. J. Pawlak, M. Fabijańczyk, H. Pawlak, Alicja Rychlewicz, Andrzej Rychlewicz, K. Żylak.

Podręcznik dla klasy 4 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2008). Zatwierdzony przez MEN nr dopuszczenia 196/08. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 4 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2008) z.1. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 4 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2008) z.2. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Podręcznik dla klasy I Liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego oraz technikum (zakres podstawowy i rozszerzony) MATEMATYKA KROK PO KROKU (2008). Zatwierdzony przez MEN nr dopuszczenia 196/08. R. J. Pawlak, H. Pawlak, M. Fabijańczyk, Alicja Rychlewicz, Andrzej Rychlewicz.

Zbiór zadań dla klasy I Liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego oraz technikum (zakres podstawowy i rozszerzony) MATEMATYKA KROK PO KROKU (2008). R. J. Pawlak, H. Pawlak, M. Fabijańczyk, Alicja Rychlewicz, Andrzej Rychlewicz.

Podręcznik dla klasy 5 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2009). Zatwierdzony przez MEN nr dopuszczenia DPN-5002-11/08 (67/2/09/S). R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 5 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2009) z.1. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 5 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2009) z.2. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Podręcznik dla klasy 6 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2010). Zatwierdzony przez MEN nr dopuszczenia DPN-5002-11/08 (nr ewidencyjny w wykazie: 102/10/S). R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 6 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2010) z.1. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 6 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2010) z.2. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Matematyka. Zbiór zadań dla maturzystów (zakres podstawowy). M. Fabijańczyk, E. Miksa-Kondaszewska, Przemysław Pawlak, R. J. Pawlak, Alicja Rychlewicz, Andrzej Rychlewicz (kier. zespołu) (2012).

Podręcznik dla klasy 4 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2012). Zatwierdzony przez MEN nr ewidencyjny w wykazie MEN: 570/1/2012 R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 4 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2012) z.1. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 4 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2012) z.2. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Podręcznik dla klasy 5 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2013). Zatwierdzony przez MEN nr ewidencyjny w wykazie MEN: 570/2/2013 R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 5 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2013) z.1. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak.

Ćwiczenia dla klasy 5 MATEMATYKA KROK PO KROKU (2013) z.2. R. J. Pawlak, H. Pawlak, K. Gałązka, A. Warężak. 

 

Wykaz prac cytowanych w opracowaniu prof. B Rabijewskiej

O kształceniu zawodowym nauczycieli matematyki

cz.1 Wrocław 1990

które nie były publikowane.

  1. Prace magisterskie jako element kształcenia nauczycieli matematyki (1987).
  1. Prace magisterskie jako element kształcenia nauczycieli matematyki. Tematy prac magisterskich (1988).
  1. Prace magisterskie jako element kształcenia nauczycieli matematyki. Faza krytycyzmu(1989).

Wykaz prac cytowanych w opracowaniu

  1. Moroz i J. Łysek

Stan i problematyka badawcza dydaktyki matematyki

(Słpsk 1990)

które nie były publikowane.

  1. Pawlak R.J. Informacje dotyczące stanu badań w zakresie dydaktyki matematyki. Maszynoipis – Łódź 1988.

Wykaz prac wykonanych w ramach RPBP III.30, temat V.4

które nie były wysłane do druku.

  1. Propozycja minimum wiedzy przekazywanej w trakcie kształcenia nauczycieli matematyki na kierunkach nauczycielskich – geometria; współautor dr T. Poreda.
  1. Propozycja minimum wiedzy przekazywanej w trakcie kształcenia nauczycieli matematyki na kierunkach nauczycielskich – metodyka nauczania matematyki; współautor dr T. Poreda.
  1. Synteza dorobku tematu V.4 RPBP III.30 (1990); współautor dr A. Warężak.

[1] Ukazało się w 2002 r.